18:04 | سه شنبه 1 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر جهاد کشاورزی

اعظمی: مسئله غیر قابل انکار ارز و مدیریت داخلی ارز، علت افزایش قیمت مرغ است
نماد برتر- این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در مورد افزایش قیمت مرغ می‌گوید: بخشی از علت افزایش این محصولات به مسئله انکارناپذیر ارز بازمی‌گردد اما انصافا مسئله مدیریت داخلی هم نقش زیادی در افزایش قیمت این کالاها بازی می‌کند.
اختلاف ۵۰ درصدی قیمت گوشت از تولید تا مصرف
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه دلالان و واسطه گران بازار گوشت را در دست گرفته اند، گفت: گوشت با اختلاف قیمت ۵۰ تا ۶۰ درصدی از تولیدکننده به دست مصرف کننده می رسد. در حقیقت حلقه های واسط مازادی در این بین وجود دارند که هرکدام بازار را تغییر می دهند.
تلاش برای افزایش ظرفیت سردخانه‌های خراسان جنوبی به یک میلیون تن محصول
نماد برتر- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه تعداد سردخانه‌های خراسان جنوبی کافی نیست، گفت: خواستار این امر هستیم که سردخانه‌های خراسان جنوبی به یک میلیون تن افزایش یابد.
اعتبار قنوات در کشور قطره چکانی است
نماد برتر- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تهیه طرح توجیهی برای بحث آب در خراسان جنوبی، گفت: اعتبار قنوات در کشور قطره چکانی است.
مدیریت زرشک و عناب به خراسان جنوبی واگذار شود
نماد برتر- استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیریت زرشک و عناب به عنوان محصولات انحصاری به استان واگذار و سازمان‌های مستقلی برای این امر تشکیل شود که بتوانیم از شرایط کنونی خارج شویم.
۷ هزار تن زرشک خراسان جنوبی روی زمین مانده است
نماد برتر- رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: هفت هزار تن از محصول زرشک سال گذشته در انبارهای کشاورزان استان باقی مانده است؛ این در حالی است که زرشک جدید نیز در حال برداشت از باغات بوده و کشاورزان مستاصل هستند که با این محصول چکار کنند.
صندوق توسعه منابع طبیعی در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود
نماد برتر- رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: صندوق توسعه منابع طبیعی در خراسان جنوبی راه اندازی خواهد شد که از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم یک میلیارد تومان اعتبار برای شکل‌گیری این صندوق اختصاص دهد.
مردم میوه خارجی می‌خرند اما عناب نه
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی با گلایه از ناشناخته بودن محصولاتی از خراسان جنوبی چون عناب، گفت: چرا باید میوه‌های خارجی در بازارها وجود داشته باشد، اما عناب در بازار شهرهای دیگر وجود نداشته باشد و حتی مردم طریقه مصرف و خوردن آن را ندانند.
چرا واردات نهاده های دامی کشور به مافیا واگذار شده است؟
نماد برتر- یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات نهاده های دامی گفت که چرا واردات نهاده های دامی کشور تنها به چند نفر مافیا واگذار شده است؟
واردکنندگان هیچ نقشی در توزیع نهاده های دامی ندارند
نماد برتر- دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: واردکنندگان نهاده های دامی صرفا مباشر دولت در تامین نهاده های دام و طیور هستند و هیچ نقشی در توزیع این کالاها ندارند.
تخصیص دلار ارزان در بازار نهاده‌های دام چه مشکلاتی بوجود آورد
نماد برتر- درحالی که مساله توزیع و تخصیص دلار 4200 تومانی همچنان در بخش های محدودی ادامه دارد که تداوم این سیاست ناکارآمد ارزی هنوز در بازارها قربانی می‌گیرد و تداوم رانت را به دنبال دارد.
قیمت مصوب تخم مرغ شانه ای ۲۶ هزار تومان اعلام شد/ دلیل گرانی بی سابقه
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ را ۲۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: صادرات بی رویه طی هفته‌های اخیر موجب افزایش قیمت بی سابقه شده بود.
قیمت خرید تضمینی گندم کمتر از ۴۵۰۰ تومان ضرر است
نماد برتر- مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی با اشاره به اینکه اگر دولت قیمت خرید تضمینی گندم را کمتر از۴۵۰۰تومان اعلام کند، تولید لطمه می خورد و طبق محاسبات قیمت واقعی خرید تضمینی گندم ۵۲۰۰تومان است، گفت: بی توجهی به خرید تضمینی گندم احتمال تکرار کمبود گندم در سیلوها را افزایش می دهد.
رانت‌خواران از پایین بودن قیمت گندم منتفع می‌شوند
نماد برتر- یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عده‌ای که از رانت استفاده می‌کنند از نازل بودن قیمت گندم منتفع هستند.
پیشنهاد یارانه ۶ هزار میلیارد تومانی برای تأمین کودهای کشاورزی
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که برای تأمین کودهای کشاورزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان یارانه در نظر بگیرد تا هم کود فسفاته و هم پتاسه با شرایط سال گذشته توزیع شود.